Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

Η Qatar Airways που δεν ήλθε και το Πεκίνο που περιμένει

Της Αλεξανδρας Κασσιμη

Την αεροπορική σύνδεση μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου επιχειρεί να ανοίξει η ελληνική πλευρά, με στόχο την εξυπηρέτηση των αναγκών που έχουν προκύψει από την ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών. Το σχετικό αίτημα έχει ήδη κατατεθεί και αναμένεται απάντηση από κάποια από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μεταξύ των εταιρειών που δεν θα εξυπηρετήσουν τη σύνδεση αυτή είναι η Hainan Airlines και η Air China. Εξάλλου η Air China εκτελεί ήδη το εν λόγω δρομολόγιο από τον Μάιο του 2011, συνδέοντας Αθήνα και Πεκίνο με πτήσεις μέσω Μονάχου.
Την ίδια στιγμή, το αεροπορικό τοπίο της χώρας δεν διαμορφώνεται με τις θετικότερες προοπτικές, παρά το γεγονός ότι η θερινή περίοδος είναι αυτή που χρηματοδοτεί πρακτικά τις πτήσεις του χειμώνα. Κύκλοι της αγοράς ωστόσο επισημαίνουν ότι με τις έως τώρα ενδείξεις η κατάσταση διαγράφεται ελαφρώς βελτιωμένη σε σχέση με το περσινό καλοκαίρι, χωρίς αυτό να συνεπάγεται θεαματικές ανατροπές στο αεροπορικό σκηνικό.

Ιδιαίτερη εντύπωση έχει προκαλέσει η κίνηση της Qatar Airways να μην προχωρήσει στην εκτέλεση της πτήσης Αθήνα - Νέα Υόρκη, την οποία έσπευσε να ανακοινώσει τον περασμένο Νοέμβριο. Η εταιρεία είχε αποφασίσει να εκμεταλλευτεί το κενό που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια στην αεροπορική σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ και μέσω του κ. Ακμπαρ Αλ Μπάκερ, διευθύνοντος συμβούλου της Qatar Airways, είχε ανακοινώσει ότι θα ξεκινούσαν οι πτήσεις το καλοκαίρι του 2013, με συχνότητα μιας πτήσης την ημέρα, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνταν με αεροσκάφη τύπου Boeing 787 ή με Airbus A380. Ο κ. Αλ Μπάκερ είχε επισημάνει ότι η Qatar είναι ανοιχτή σε συνεργασίες κοινού κωδικού με άλλες αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να τροφοδοτήσει τη νέα αυτή γραμμή με ακόμη περισσότερους επιβάτες από την Ανατολική Ευρώπη. Σχολιάζοντας τότε, τη διακοπή της σύνδεσης Ελλάδας - ΗΠΑ, τόνισε ότι «δεν χρειάζεται κανείς να αποσύρεται από έναν προορισμό όταν η αγορά δεν ανταποκρίνεται. Μπορεί απλώς να διαφοροποιηθείς σε επίπεδο χωρητικότητας, προσαρμόζοντας τις προσφερόμενες θέσεις στα δεδομένα της κάθε χώρας».
Τέλος, οι εξελίξεις στην Κύπρο διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τον σχεδιασμό των ελληνικών εταιρειών και κυρίως της Aegean Airlines, η οποία διατηρεί εντονότερη δραστηριότητα στο εξωτερικό. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Aegean Airlines αναμένει τις εξελίξεις στις κυπριακές αερογραμμές, διεκδικώντας να διευρύνει τη βάση της στην Κύπρο, ανοίγοντας την πτήση Λάρνακα - Τελ Αβίβ, η οποία παρουσιάζει έντονο εμπορικό ενδιαφέρον, καθώς και τη γραμμή Λάρνακα - Βηρυτός.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...