Δευτέρα, 15 Απριλίου 2013

Μαθητές από όλη τη χώρα αναπτύσσουν την επιχειρηματική τους σκέψη

Πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες, προερχόμενες από μαθητές όλης της χώρας, που διακρίθηκαν τα τελευταία χρόνια στον μαθητικό διαγωνισμό ennovation.

Της Ιωάννας Φωτιάδη


Εφαρμογή στο κινητό που μας δίνει τη δυνατότητα να ποτίζουμε τον κήπο μας, ηλεκτρονική υπηρεσία άμεσης ειδοποίησης για την ανάγκη μετάγγισης αίματος στα νοσοκομεία όλης της χώρας, αλλά και δημιουργία site για τη συγκέντρωση ιδεών εκ μέρους των πολιτών για την προώθηση της χώρας. Ολα τα ανωτέρω αποτελούν πρωτότυπες επιχειρηματικές ιδέες, προερχόμενες από μαθητές όλης της χώρας, που διακρίθηκαν τα τελευταία χρόνια στον μαθητικό διαγωνισμό ennovation και εν συνεχεία στο Θερινό Σχολείο Επιχειρηματικότητας. Η πρωτοβουλία ανήκει στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ). «Είχαμε υπόψη μας αντίστοιχα προγράμματα με μαθητές στο εξωτερικό και αποφασίσαμε το 2009 να τα εγκαινιάσουμε και στην Ελλάδα» εξηγεί στην «Κ» η επίκουρη καθηγήτρια, κ. Κατερίνα Πραματάρη, επιστημονική υπεύθυνη του θερινού σχολείου. «Ηταν η κατάλληλη χρονική συγκυρία, καθώς είναι απαραίτητο η έννοια της επιχειρηματικότητας να απενοχοποιηθεί από την ελληνική κοινωνία και η νέα γενιά να αναπτύξει το επιχειρηματικό της δαιμόνιο».
Οι συμμετέχοντες, ως επί το πλείστον μαθητές της β΄ λυκείου, παρακολουθούν επί δύο βδομάδες εισηγήσεις καθηγητών της ΑΣΟΕΕ και έρχονται σε επαφή με εκπροσώπους μεγάλων εταιρειών. «Το ημερήσιο πρόγραμμα διαρκεί από τις 9 π.μ. ώς τις 5 μ.μ. και πραγματοποιείται στους χώρους του Πανεπιστημίου» διευκρινίζει η κ. Πραματάρη. Στόχος των μαθητών, που χωρίζονται σε ομάδες, είναι η δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) που δύναται να υποστηρίξει στην αγορά μια δική τους επιχειρηματική ιδέα. Επιβλέπων της ομάδας είναι πάντοτε κάποιος μεταδιδακτορικός φοιτητής.
«Δεξαμενή» για την επιλογή των φερέλπιδων επιχειρηματιών αποτελεί ο μαθητικός διαγωνισμός, οι νικητές του οποίου συνήθως επανδρώνουν το εν λόγω τμήμα. «Η επιλογή των υποτρόφων γίνεται έπειτα από τη διεξαγωγή τεστ δεξιοτήτων» σημειώνει η κ. Πραματάρη. Οι έφηβοι που ενδιαφέρονται για την εν λόγω διαδικασία έχουν διαφορετική προέλευση και ενδιαφέροντα. «Δεν πρόκειται μόνο για παιδιά που “φλερτάρουν” με οικονομικές σχολές, παλαιότεροι συμμετέχοντες είναι σήμερα φοιτητές στο Πολυτεχνείο ή την Ιατρική» αναφέρει η κ. Πραματάρη. Και αυτό είναι, άλλωστε, το ζητούμενο «να καλλιεργήσουμε την επιχειρηματική σκέψη, που μπορεί να βρει εφαρμογή σε κάθε κλάδο της επιστήμης. Η προσέλευση μαθητών της επαρχίας χρόνο με τον χρόνο αυξάνεται στον διαγωνισμό, ενώ το θερινό σχολείο παρακολουθούν άτομα κυρίως από την Αθήνα λόγω προβλήματος στέγης των παιδιών από επαρχία».
Αιτήσεις για το επόμενο θερινό σχολείο (27/6 - 11/7) έως τις 15/6. Πληροφορίες: www.yes.aueb.gr.
Πρωτότυπα βίντεο
Μικρότεροι μαθητές, 10 έως 15 ετών, με επιστημονικές «ανησυχίες» μπορούν να βρουν τρόπο έκφρασης μέσω ενός βίντεο στο πρόγραμμα School Lab! Το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, την SciCo και το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας καλούν μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού, αλλά και γυμνασίου να επιλέξουν ένα επιστημονικό θέμα απ’ όποιον τομέα τους εμπνέει (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά ή Πληροφορική) και να δημιουργήσουν ένα βιντεάκι 3 έως 5 λεπτών. Ζητούμενο, όπως επισημαίνουν οι αρμόδιοι, είναι το βίντεο να είναι ευφάνταστο και πρωτότυπο, αλλά όχι απαραίτητα τεχνικά άρτιο. Ωστόσο, στο πλάι των μαθητών πέρα από τους καθηγητές τους, θα βρίσκονται μέντορες - νέοι επιστήμονες του προγράμματος, που θα τους βοηθήσουν στην τελική μορφή του βίντεο. Θεματικός άξονας φέτος είναι η Γη και οι φιναλίστ του διαγωνισμού (λήγει στις 22 Απριλίου) θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο Γουλανδρή. Για πληροφορίες http://scholl_lab.og ή στο Βρετανικό Συμβούλιο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...