Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Βενιζέλος:Η αποδοχή του γραφικού και η κατίσχυση του γελοίου είναι η κορύφωση της δημοκρατικής κρίσης



Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μιλώντας στην εκδήλωση του ΙΣΤΑΜΕ «η Ελλάδα απέναντι στο νεοναζισμό και στην ρατσιστική και πολιτική βία» τόνισε ότι η πολιτική εκστρατεία του ΠΑΣΟΚ κατά της βίας από οπουδήποτε και αν αυτή προέρχεται, «είναι μια επιλογή αξιακή για μας»
«Η τρέχουσα μετωπική αντιπαράθεση ανάμεσα στις λεγόμενες «μνημονιακές», όπως έχει επικρατήσει να χαρακτηρίζονται και «αντιμνημονιακές» δυνάμεις, συγκαλύπτει το γεγονός ότι στο λεγόμενο «αντιπολιτευτικό, αντιμνημονιακό στρατόπεδο» προέχουσα θέση κατέχει μια δύναμη ευθέως αντιδημοκρατική, η Χρυσή Αυγή» ειπε.

Αναζητώντας τις πηγές της βίας δήλωσε ότι το πρώτο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι αν «o βιασμός του ορθού λόγου προοιωνίζεται στην πολιτική και κοινωνική ζωή και την ιστορία τελικά πράξεις βίας» και συμπλήρωσε ότι «η πρωταρχική βία είναι η βία κατά του ορθού λόγου»

«Το δημοσκοπικό ποσοστό των συμπολιτών μας που αποδέχεται τη σύγκρουση με τον ορθολογισμό, τη συνωμοσιολογία, την μετωπική ρήξη με την κοινή λογική, είναι πολύ μεγαλύτερο» εκτίμησε.


Ο Β. Βενιζέλος δήλωσε πως είναι «ανησυχητικό το φαινόμενο να αποδεχόμαστε ως φυσιολογική μια δήθεν ιστορική εξίσωση: Πως η ύφεση και η ανεργία οδηγούν στην ανάδειξη του ρατσισμού, της κοινωνικής βίας του αντισιμιτισμού και τώρα στη θέση του αντισιμιτισμού ή οποιουδήποτε άλλου εχθρού» και χαρακτήρισε την εξίσωση αυτή ως «επικίνδυνα ανιστόρητη»

«Η ανοχή στο φαινόμενο της βίας ξεκινάει από το φαινόμενο της επιπόλαιης ανυπακοής, μεταβαίνει στο φαινόμενο της γενικευμένης ανομίας και τελικά οδηγείται στο φαινόμενο της αμφισβήτησης της εθνικής και πολιτειακής συνοχής» εξήγησε και δήλωσε κατηγορηματικά πως «μπορείς να αμφισβητήσεις τα πολιτικά κόμματα, μπορείς να αμφισβητήσεις τα πολιτικά πρόσωπα, μπορεί η κριτική σου να είναι έντονη, μπορεί να είναι αισθητικά ακραία, αλλά αυτό είναι τελείως διαφορετικό από την αποδοχή του γελοίου ως φυσιολογικού.»

«Η αποδοχή του γραφικού και η κατίσχυση του γελοίου είναι η κορύφωση της δημοκρατικής κρίσης, γιατί τη μετατρέπει σε κρίση πολιτιστική και αισθητική» ειπε

Η λύση στο πρόβλημα είναι το κράτος, δήλωσε ο Ευ. Βενιζέλος. «Το κράτος θα σώσει τη δημοκρατία» και αναφέρθηκε στον Hobbes:

«Η μεγάλη, ιστορικά μείζον πολιτιστική επεξεργασία, που ανακόπτει τη φυσική ροπή προς τη βία, την ανισότητα, τη σύγκρουση, την υποταγή, τον πόλεμο των πάντων εναντίον πάντων, τον περιβόητο Bellum omnium contra omnes, αυτό που ανακόπτει τον «άνθρωπο-λύκο», είναι το κράτος, το μόρφωμα των τελευταίων δυόμισι αιώνων που είναι μόρφωμα της Βεστφαλίας, του διαφωτισμού, των μεγάλων επαναστάσεων, του συνταγματικού πολιτισμού. Αυτό το κράτος πρέπει να επανέλθει στο προσκήνιο.» είπε.

«Πρέπει δηλαδή η δημοκρατία να γίνει μια αμυνόμενη δημοκρατία, η οποία ξέρει να αυτοπροστατευθεί. Αλλιώς θα φωνάζουμε και εμείς όπως οι Βουρβόνοι: la légalité nous tue (η νομιμότητα μας σκοτώνει)» τόνισε και ρώτησε ρητορικά «νομιμότητα σημαίνει ότι πρέπει να αποδεχτούμε όποιον πήρε έναν αριθμό ψήφων και έβγαλε βουλευτές ή ευρωβουλευτές και έγινε κόμμα κοινοβουλευτικό ή ευρωκοινοβουλευτικό ή κόμμα κατά των κανονισμών της Βουλής; Αρκεί αυτό;»

Σημαντική και με πολλά νοήματα ήταν η αποστροφή του Β. Βενιζέλου στα δολοφονικά χαρακτηριστικά του σημερινού πολιτικού λόγου και στα συμβόλαια πολιτικής δολοφονίας:

«Όταν ο πολιτικός λόγος, ο οποίος διατυπώνεται στο εσωτερικό του συνταγματικού τόξου αποκτά δολοφονικά χαρακτηριστικά στο ηθικό επίπεδο, όταν δεν μπορούμε να διαχωρίσουμε την πολιτική κριτική από την ηθική αμφισβήτηση, το επιχείρημα από τη συκοφαντία, την ορθολογική τεκμηρίωση από τη σκευωρία, όταν όλα μπαίνουν σε ένα μίξερ και γίνονται ένας πολτός, ο οποίος είναι απολύτως ανεξέλεγκτος, βεβαίως τότε έχουμε αποδεχτεί τα πάντα.

Διότι όταν αποδέχεσαι σωρεία συμβολαίων πολιτικής και ηθικής δολοφονίας -και αυτό είναι ένα παιχνίδι που το κοιτάζουν όλοι σχεδόν από την κλειδαρότρυπα αν όχι ευθέως και αυτή η ηδονοβλεπτική αντίδραση της κοινωνίας είναι απολύτως νόμιμη, σχεδόν ενθουσιάζει ένα πολύ μεγάλο μέρος- τότε φυσικά υπάρχει ένα πρόβλημα συνεννόησης.»

Σχετικά με το τι πρέπει να γίνει για να αντιμετωπιστεί η Χρυσή Αυγή, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είπε:
• Χρειάζεται εσωτερική παρακολούθηση και κάθαρση της Αστυνομίας από την επιρροή της Χρυσής Αυγής.
• Χρειάζεται κινητοποίηση της Δικαιοσύνης σε σχέση με τη Χρυσή Αυγή. Υπάρχει δικαστικός και εισαγγελικός ακτιβισμός για ένα σωρό πράγματα. Δεν εμφανίζεται ο ίδιος βαθμός ευαισθησίας και δραστηριοποίησης ή και υπερδραστηριοποίησης σε σχέση με τη Χρυσή Αυγή.
• Χρειάζεται καθαρή θέση από μέρους της Εκκλησίας -και άλλων ανάλογων οντοτήτων- η οποία φαίνεται να διχάστηκε και αυτό είναι πολύ ευχάριστο και παρήγορο σε σχέση με τη Χρυσή Αυγή.
• Χρειάζεται πιο ενεργός και πιο ορατή κινητοποίηση της Κοινωνίας των Πολιτών.
• Και βεβαίως το κράτος πρέπει να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του. Δυνατότητά του σημαίνει ότι το αγαθό της ασφάλειας το προστατεύει το κράτος με την αστυνομία και τη δικαιοσύνη και το αγαθό της κοινωνικής συνοχής το προστατεύει το κράτος έστω υπό συνθήκες οξείας δημοσιονομικής κρίσης. Γιατί δεν είναι τόσα τα κεφάλαια που απαιτούνται. Υπάρχει δυνατότητα για όλα τα δίκτυα αλληλεγγύης που διασφαλίζουν αξιοπρεπή διαβίωση και βγάζουν κάποιον από την παιδική φτώχεια ή γενικότερα από την απόλυτη φτώχεια και υπάρχει δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε τα μεγάλα προγράμματα για την απόλυτη ανεργία.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...