Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

Πρόγραμμα προώθησης των ελληνικών προϊόντων στη Γερμανία



Η προώθηση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων στις αγορές της Γερμανίας και της Ευρώπης, ήταν στην ατζέντα της συνάντησης που είχε στις Βρυξέλλες ο ευρωβουλευτής Γιώργος Χατζημαρκάκης με τον Ευρωπαίο Επίτροπο Γεωργίας κ. Ντάσιαν Τσιόλος (Dacian Ciolos).   
θέμα της συνάντησης του ευρωβουλευτή με τον Επίτροπο Γεωργίας ήταν η πρωτοβουλία που έχει αναλάβει ο Γερμανοελληνικός Επιχειρηματικός Σύνδεσμος (DHW) στον οποίο προεδρεύει ο κ. Χατζημαρκάκης, για την υλοποίηση ενός προγράμματος προώθησης των ελληνικών προϊόντων στη Γερμανική αγορά με στόχο καταρχήν την άμεση σύνδεσή τους με τα 15.000 ελληνικά εστιατόρια που λειτουργούν στη Γερμανία και στη συνέχεια με την επέκταση του προγράμματος σε Γερμανικές επιχειρήσεις εστίασης.
Ο Ευρωβουλευτής ενημέρωσε τον Επίτροπο για την κατάσταση στη Ελλάδα. Περιέγραψε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα, και τόνισε την ανάγκη για παροχή βοήθειας στη χώρα ώστε να καταφέρει να ανακάμψει η οικονομία. 

Παρουσίασε δε το μοντέλο ενίσχυσης των ελληνικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το οποίο τα ελληνικά εστιατόρια της Γερμανίας που θα χρησιμοποιήσουν ελληνικά προϊόντα υψηλής ποιότητας θα πιστοποιούνται με ειδικό σήμα ποιότητας. Επεσήμανε δε ότι υπάρχει μεγάλη προθυμία και διάθεση συνεργασίας από την πλευρά του Έλληνα Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθ. Τσαυτάρη, στην κατεύθυνση αυτή.   
Στο πλαίσιο αυτό σεφ της ελληνικής γαστρονομίας από τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας θα παρέχουν  σεμινάρια με σκοπό την εκπαίδευση των εστιατόρων και θα γίνεται χρήση προϊόντων της λίστας ΠΟΠ (PDO, PGI, TSG). Το σήμα της πιστοποίησης επίσης θα προωθηθεί στην Γερμανική Αγορά και ο καταναλωτής θα γνωρίζει πως θα έχει να πληρώσει λίγο πιο υψηλές τιμές από ότι συνήθιζε αλλά θα απολαμβάνει πολύ καλύτερη ποιότητα στη διατροφή του.
Μέσω της προώθησης των αγροτικών προϊόντων θα μπορέσουν να προωθηθούν παράλληλα και άλλα ελληνικά προϊόντα που εξασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα ενώ κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχουν συνδυαστικές δράσεις προώθησης και διαφήμισης ώστε να περάσει το σωστό μήνυμα στους καταναλωτές.
Σημαντικό βήμα στην όλη διαδικασία αποτελεί η επαφή που θα αναπτύσσεται ανάμεσα στον παραγωγό και τον καταναλωτή όπως για παράδειγμα η χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για παραγγελίες μέσου του διαδικτύου, προκειμένου να μπορούν να αναπτυχθούν συναλλαγές άμεσες και χωρίς μεσάζοντες.
Ο κ. Χατζημαρκάκης επεσήμανε πως τα 15.000 ελληνικά εστιατόρια της Γερμανίας είναι μια δυναμική αγορά απορρόφησης των ελληνικών προϊόντων και τα προϊόντα υψηλής ποιότητας είναι το στοιχείο που εγγυάται επιτυχία στο συγκεκριμένο πρόγραμμα προώθησης ενώ θεωρεί πως προϊόν - κλειδί θα είναι το ελληνικό κρασί. Υπογράμμισε δε πως τα ελληνικά κρασιά τα τελευταία χρόνια έχουν εστιάσει στην ποιότητα με αποτέλεσμα σήμερα στην Ελλάδα να υπάρχει ποικιλία και ποιότητα κρασιού. 
“Το πρόγραμμα αυτό μπορεί να διαβεβαιώσει τον παραγωγό ότι απευθύνεται σε μια αγορά που έχει τη δυνατότητα  να απορροφήσει τα προϊόντα του και μέσω απλοποιημένων πρωτοβουλιών μπορούν να αλλάξουν πολλά. Η ανάπτυξη μπορεί να επανέλθει με προγράμματα που στηρίζονται στην δυναμική της Ελλάδας που εστιάζεται στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων”, ανέφερε.   
Από την πλευρά του ο Επίτροπος κ. Τσιόλος δήλωσε πως αντιλαμβάνεται ότι οι Έλληνες έχουν μεγάλο ενδιαφέρον να αλλάξουν πραγματικά τη σημερινή κατάσταση και επεσήμανε πως υπάρχει έλλειψη πληροφοριών για την πλήρη αξιοποίηση των αγροτικών προγραμμάτων ανάπτυξης της ΕΕ.
Ο Επίτροπος συμφώνησε απόλυτα πως είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει επαφή ανάμεσα στον παραγωγό και τον καταναλωτή, καθώς είναι οι βασικοί “παίκτες” στην όλη διαδικασία. Αναφέρθηκε δε στις θετικές εντυπώσεις που αποκόμισε από το κίνημα της πατάτας στην Ελλάδα. Μέσα από την προσπάθεια αυτή, όπως ανέφερε, κατάλαβε ότι η Ελλάδα είναι έτοιμη να δημιουργήσει μια αγορά που να βασίζεται στην επαφή του παραγωγού με τον καταναλωτή.
Ο ίδιος συμφωνεί με την απλοποίηση των διαδικασιών και υπογράμμισε πως στόχος του είναι να αποσαφηνίσει πλήρως το πρόγραμμα που απευθύνεται στην ανάπτυξη της υπαίθρου για τα επόμενα χρόνια με σκοπό να αποφευχθούν λάθη του παρελθόντος.
Τέλος, ο Επίτροπος αποδέχθηκε πρόταση του ευρωβουλευτή να επισκεφτεί την Κρήτη για να διαπιστώσει από κοντά τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στην παραγωγή ποιοτικών προϊόντων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...