Τετάρτη, 9 Νοεμβρίου 2011

Εκδήλωση – παρέμβαση στο σιδηροδρομικό σταθμό του Αγγελόκαστρου

Ο Όμιλος φίλων σιδηροδρόμου Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας «ΧαρίλαοςΤρικούπης» σε συνεργασία με την Εταιρεία Μουσειακών Σιδηροδρόμων Αττικής (ΕΜΣΑ) διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία εκδήλωση στο σταθμό του Αγγελόκαστρου της σιδηροδρομική; γραμμής Αγρίνιου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου.
Φίλοι, μέλη και εθελοντές συγκεντρώθηκαν με από το πρωί στο σταθμό, όπου αρχικά καθάρισαν και αποψίλωσαν τη γραμμολογία του και την κύρια γραμμή με κατεύθυνση τον επόμενο σταθμό της Σταμνάς. Στη συνέχεια εντροχίασαν το μηχανοκίνητο βαγονέτο της ΕΜΣΑ «Λεοντάριον» και δυο ποδηλατοδρεζίνες που παραχώρησε για την εκδήλωση ο κ. Δημήτρης Ρίζος.
Για πρώτη φορά από την ανακατασκευή της γραμμής από το 2004 επιτέλους ήρθε η ώρα τρόπον τινά να λειτουργήσει. Με μια καταρχάς συμβολική ενέργεια υπήρξε κίνηση επάνω στη γραμμή με τα πρωτότυπα αυτά σιδηροδρομικά οχήματα προχωρώντας μέχρι το σημείο που έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά ο εργολάβος κατασκευής της παράκαμψης Αγρινίου και που
μέχρι τώρα δεν έχει ενδιαφερθεί κανείς να αποκαταστήσει. Πραγματοποιήθηκαν πάμπολλες διαδρομές σε ένα εκπληκτικής ομορφιάς «ανεξερεύνητο» τοπίο με έντονες εναλλαγές και περάσματα από πεδινό σε ημιορεινό έδαφος παράλληλα στον ποταμό Αχελώο. Αίσθηση προκάλεσε η διήγηση μέλους του Ομίλου, που συγκινήθηκε ευρισκόμενος πάλι μετά από πολλές δεκαετίες στο σταθμό, όπου ερχόταν εκδρομές με το σχολείο από το Αγρίνιο. Την εκδήλωση με την παρουσία του τίμησε και ο αντιδήμαρχος Αγρινίου και φίλος του σιδηροδρόμου κ. Στάθης Τσούκαλος, εκπροσωπώντας τον Δήμο. Ο ίδιος δήλωσε ενθουσιασμένος από την εμπειρία και δήλωσε ότι θα μελετηθούν οι προτάσεις, που ο Όμιλος κατέθεσε. Δεσμεύτηκε να τις λάβει υπόψη του και σε συνεργασία με τον ΟΣΕ να ξεκινήσουμε μια προσπάθεια συνεχούς συντήρησης και κυκλοφορίας της γραμμής με την βοήθεια και εθελοντών, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να έρχονται να βοηθήσουν ακόμα και από άλλα μέρη της χώρας, όπως άλλωστε έγινε και στην συγκεκριμένη εκδήλωση. Τόνισε την ιδιαίτερη σημασία της γραμμής και των κτηρίων των σταθμών ως ιστορικών μνημείων και έργο πολιτισμού, τα οποία έχουμε υποχρέωση να διατηρήσουμε και να προστατεύσουμε.
Πέρα από το διαχρονικό αίτημα του Ομίλου για τον σύγχρονο σιδηρόδρομο στη περιοχή μας με αρχή τον προαστιακό Αιτωλοακαρνανίας, που έπρεπε εδώ και έξι χρόνια να λειτουργεί, προτείναμε και άλλες δευτερεύουσες χρήσεις της γραμμής, οι οποίες όμως μπορεί να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες για την ανάπτυξη της περιοχής. Μια πολύ καλή ιδέα είναι η τουριστική χρήση της γραμμής πέραν των πιθανών τουριστικών συρμών και από ποδηλατοδρεζίνες, όπως αυτές που θέσαμε σε λειτουργία στην εκδήλωση.
Σε αυτό το σημείο είναι σκόπιμο να αναφερθούν και οι επαφές του Ομίλου με επιχειρηματικό σχήμα με επικεφαλείς Γερμανούς ενδιαφερόμενους, που ήδη έχει καταθέσει πρόταση στο Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων για την δημιουργία της πρώτης ιδιωτικής σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ελλάδα. Η υπο ίδρυση εταιρεία έχει σκοπό να εκμεταλλευτεί στο σύνολό του το μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου και την επέκτασή του, δηλαδή την γραμμή Αγρίνιο – Μεσολόγγι – Κρυονέρι.
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί λύση στις σύγχρονες μεταφορές ιδίως τώρα, σε εποχή κρίσης. Το πιο οικονομικό, ασφαλές, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς πρέπει να επαναλειτουργήσει και στην περιοχή μας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...